164.000 mijl op mijn '01 V-8 Tundra SR5 regular cab. Nooit problemen gehad met de motor of transmissie, ga gewoon elke 5.000 mijl naar de dealer voor een motorolieverversing en elke 15.000 mijl (zwaar gebruik) voor het aftappen en bijvullen van de transmissie. Zal ze nooit een transmissie FLUSH laten doen, heb te veel slechte verhalen gehoord dat de transmissie problemen geeft na een van die... misschien beschadigt de power flush gevoelige transmissieonderdelen?
Onlangs is een Bilstein HD-schokdemper (aftermarket - twee jaar geleden geĂŻnstalleerd) uit elkaar gevallen bij de bovenste bevestiging, waardoor er een diepe groef is ontstaan op die bovenste veerbevestigingsplaat, die ook vervangen moet worden. Heb deze winter natuurlijk met lage snelheden over veel 1-2 voet hoge sneeuw- en ijsheuvels gereden.
Bij ongeveer 133.000 mijl, uitval van de onderste kogelgewricht, wat resulteerde in het naar de grond vallen van het voorframe en de componenten, en ook het uitscheuren van de vooras en lagers van één kant. Toyota Corp. en de dealer betaalden voor alle reparaties, hoewel mijn '01 geen deel uitmaakte van de LBJ-terugroepactie, alleen voor '02 en daarna.
Bij ongeveer 140.000 mijl uitval van de brandstofpomp, dure reparatie omdat deze zich in de gastank onder de truck bevindt.
Al het andere zijn vrij normale slijtage-onderdelen, remmen, rotors, remklauwen, trommels, enz.
Ik ben dol op het rijden en het gevoel van deze truck, vooral met de dubbele TRD-uitlaat die wat extra vermogen en grommende geluiden bij het accelereren toevoegt, en de Hellwig ASB die helpt bij de snelle bochten.