Toyota Tundra Forums banner

Enige Tundra V8's met meer dan 150k mijl club?

17K views 54 replies 43 participants last post by  leighv  
#1 ·
Tundra V8's over 150k mijl club?

Zo ja, hoe lang halen mensen met de standaard transmissie? En zijn er nog andere belangrijke onderdelen vervangen?

Ik zit op 148k!

Bedankt

#3 ·
164.000 mijl op mijn '01 V-8 Tundra SR5 regular cab. Nooit problemen gehad met de motor of transmissie, ga gewoon elke 5.000 mijl naar de dealer voor een motorolieverversing en elke 15.000 mijl (zwaar gebruik) voor het aftappen en bijvullen van de transmissie. Zal ze nooit een transmissie FLUSH laten doen, heb te veel slechte verhalen gehoord dat de transmissie problemen geeft na een van die... misschien beschadigt de power flush gevoelige transmissieonderdelen?

Onlangs is een Bilstein HD-schokdemper (aftermarket - twee jaar geleden geĂŻnstalleerd) uit elkaar gevallen bij de bovenste bevestiging, waardoor er een diepe groef is ontstaan op die bovenste veerbevestigingsplaat, die ook vervangen moet worden. Heb deze winter natuurlijk met lage snelheden over veel 1-2 voet hoge sneeuw- en ijsheuvels gereden.

Bij ongeveer 133.000 mijl, uitval van de onderste kogelgewricht, wat resulteerde in het naar de grond vallen van het voorframe en de componenten, en ook het uitscheuren van de vooras en lagers van één kant. Toyota Corp. en de dealer betaalden voor alle reparaties, hoewel mijn '01 geen deel uitmaakte van de LBJ-terugroepactie, alleen voor '02 en daarna.

Bij ongeveer 140.000 mijl uitval van de brandstofpomp, dure reparatie omdat deze zich in de gastank onder de truck bevindt.

Al het andere zijn vrij normale slijtage-onderdelen, remmen, rotors, remklauwen, trommels, enz.

Ik ben dol op het rijden en het gevoel van deze truck, vooral met de dubbele TRD-uitlaat die wat extra vermogen en grommende geluiden bij het accelereren toevoegt, en de Hellwig ASB die helpt bij de snelle bochten.

#4 ·
Wow, defecte onderste kogelgewricht? Hoe kan ik controleren of ik het defecte kogelgewricht heb? Ik heb deze vrachtwagen pas een week geleden van de oorspronkelijke eigenaar gekocht.

Bedankt, ga zo door!

#5 ·
Ik zou eerst contact opnemen met de vorige eigenaar om te zien of ze deze heeft vervangen. Aangezien de '01 Tundras niet onder de LBJ-terugroepactie en de gratis Toyota Corp.-vervanging vallen, is het waarschijnlijk het beste om ze op eigen kosten te vervangen na....vul uw eigen kilometerstand in... als voorzorgsmaatregel om slijtage te voorkomen. Er zijn hier veel threads op Tundra Solutions over dit probleem, gebruik gewoon de zoekfunctie op deze pagina. De eerste tekenen dat de onderste kogelgewricht op het punt staat los te komen, zijn vastlopen en moeilijk sturen, en het stuurwiel komt na een bocht niet terug naar het midden (met uw handen eraf). Nadat ik dit had, gebeurde de LBJ-uitval binnen een uur rijden, dus dit is een waarschuwing dat LBJ-uitval zeer binnenkort kan gebeuren. Ik denk dat dit bij de 1e generatie Tundras een ontwerp- en fabricagefout is en de beste voorzorgsmaatregel is om de onderste kogelgewrichten van tevoren te vervangen voordat er iets gebeurt, naar mijn mening ten minste elke 100.000 mijl, als een normaal slijtageonderdeel, net als remmen.

#9 ·
175.000, ik ben de tweede eigenaar. Synthetische olie in de motor en het differentieel. De transmissie is ongeveer 15.000 mijl geleden gespoeld, er is mobil 1 in gedaan en hij is deze week kapot gegaan, dus ik vervang de transmissie.

Toyota heeft de kogelgewrichtvervanging onder garantie gedaan. Ik heb een distributieriem vervangen en zelf de remmen geĂĽpgraded.

Ik ga deze transmissie nooit meer spoelen. Alleen aftappen en bijvullen. De motor loopt geweldig, verbruikt geen olie. Grotere remmen zijn zeker een verbetering. Ik hoop mijn headers een van deze dagen te doen.

#11 ·
Ik heb alle onderhoudsgegevens voor deze vrachtwagen van de plaatselijke dealer gekregen. De fusees en remklauwen/remmen zijn onder garantie vervangen bij 35.000 mijl. Ook de achterste bladveren zijn vervangen bij 77.000 mijl, het rechter achteraslager, de afdichting en de houder, ongeveer 90.000. O2-sensoren zijn vervangen, één bij 77.000 en de andere bij 122.000. Hij heeft de distributieriem en waterpomp laten vervangen met een grote beurt bij de dealer, inclusief koelvloeistofspoeling en transmissiespoeling, allemaal gedaan bij 99.000. Ik heb net de bougies vervangen door Denso. Ik denk dat ik naar de kogelgewricht moet kijken! Bedankt

#12 ·
:rapture:Welkom bij TS! Op mijn 2002 SR5 had ik er meer dan 150.000 op staan en hij liep nog steeds als een tierelier. Ik heb hem total loss gereden door een defecte aftermarket wiel.

#13 ·
02 hier met iets minder dan 111.000 mijl. De transmissie is afgelopen woensdag gespoeld. Dat is minstens de tweede keer dat het is gespoeld, de eerste keer was net voordat ik het kocht toen de dealer het had. Afgezien van regulier onderhoud, was het enige dat ik heb gehad dat beide voorste O2-sensoren iets meer dan 90.000 uitvielen (kon Toyota niet zover krijgen om het te dekken zonder mogelijke diagnosekosten).
Ik weet niet of ze er nog zijn, maar er was minstens één persoon op deze forums die er meer dan 300.000 mijl op had, en zelfs een foto van de kilometerteller op 300.000 plaatste.

#14 ·
Mijn 01 AC V8 heeft nu meer dan 151.000 mijl op de teller staan. De originele transmissie heeft tot nu toe geen problemen en ik sleep ermee. Ik heb het laatst zelf gespoeld (de methode die op de forums wordt besproken waarbij je vloeistof uit de koelleidingen haalt terwijl je de motor laat draaien en bijvult...) bij ongeveer 110.000 mijl en daarvoor rond de 70-80k. Ik weet niet zeker wat de vorige eigenaar daarvoor heeft gedaan. Ik zal het weer doen als het warmer is.

Verder heb ik net de remmen, olie, bougies en de accu vervangen. De vorige eigenaar heeft een asafdichting laten vervangen. Verbazingwekkend genoeg zijn de achterremmen en koplampen nog steeds origineel, voor zover ik kan zien.

#15 ·
Ik heb net een 2004 gekocht met 152.000 km erop. Ik kan niet geloven hoe mooi hij rijdt. De motor is mooi en soepel en de versnellingsbak schakelt erg goed. Doe deze week de distributieriem, waterpomp en wat er verder nog in zit. Heb wat achterklepkabels en een vergrendeling voor de achterste toegangsvensters nodig. Verder lijkt het goed.

#19 ·
Mijn 2000 SR5 AC heeft 154k mijl op de teller. Ik verloor de radiator en het grootste deel van mijn transmissievloeistof bij 130k. Slechte plastic radiatoren. Ik heb 4 aandrijfasafdichtingen vervangen, de laatste vorige week. Dit heeft me niet blij gemaakt. De transmissie begint hard te schakelen en ik hoop dat het een kruiskoppeling is. Over het algemeen is het een erg goede truck geweest.

#20 ·
2004 Crew Cab Limited

In 2004 nieuw gekocht ('04 model), net 220.000 km mee gereden en hij loopt nog steeds als een zonnetje. Geen grote problemen behalve de reguliere fabrieksservice en olieverversing. Heb hem met pensioen gestuurd als dagelijkse bestuurder en net een 3 inch lift eronder gezet. Natuurlijk heb ik de dagelijkse bestuurder vervangen door een Toyota.

#22 ·
Ik heb een 00 met iets meer dan 276.000 erop.
Nog geen grote onderdelen - maar het begint onder de auto te grommen. Misschien de achterkant, heb de bron nog niet vastgesteld.

Ik heb mijn derde HVAC-ventilator, mijn vierde set remschijven (die versleten zijn), en ik heb dit jaar een brandstofpomp geplaatst.
Verder - geen problemen.

#23 ·
Geef me nog ongeveer 3 maanden en ik zal me bij deze club aansluiten.

#24 ·
Ik heb een 00 met iets meer dan 276.000 erop.
Nog geen grote onderdelen - maar het begint onder de auto te grommen. Misschien de achterkant, heb de bron nog niet vastgesteld.

Ik heb mijn derde HVAC-ventilatormotor, mijn vierde set rotors (die versleten zijn) en ik heb dit jaar een brandstofpomp geplaatst.
Verder - geen problemen.
Ik zit op 328.000 mijl. Niets ernstigs. Op mijn 3e distributieriem, de vervanging van de remmen niet meer geteld, nieuwe rotors, verschillende voorruiten en andere kleine dingen.

#25 ·
Ik zit op 328.000 mijl. Niets ernstigs. Op mijn 3e distributieriem, ben de vervanging van de remmen kwijtgeraakt, nieuwe rotors, verschillende voorruiten en andere kleine dingen.
Holy crap! 328k? Ik dacht dat ik hier de winnaar was ofzo. :lol:Oh ja, voorruiten, ik was de voorruiten vergeten! Ik heb er nu ook een nodig.De mijne trekt regelmatig een aanhanger van 18 voet met tractor & bosmaaier, en er is bekend dat hij een ton rotsen vervoert, of wat ik er verder ook voor kan gebruiken. Dat kan de oorzaak zijn van het geluid dat zich in de aandrijflijn voordoet.Mijn Lexus LX450 van mijn vrouw heeft er 225k op zitten, ook geen problemen - nou ja, behalve benzine erin gooien - maar verder is hij goed.ETA: Ik zie op je foto's dat de jouwe ook geen onbekende is van hard werken - ik dacht misschien dat je hem vertroetelde, daar gaat die theorie!